نوشته‌های تازه

اســتارتاپ Packagd در حال سرمایه‌گذاری کردن روی ویدیوی جعبه‌گشایی اســت تا از این طریق سبک جدیدی برای فطریقه محصولات مرتبط با تکنولوژی ارائه دهد.

در تعطیلات ســال ۲۰۱۴ بود که مجله وال‌اســتریت گزارشی از یک ترند جدید آنلاین به نام ویدیوی جعبه‌گشایی (Unboxing Video) تهیه کرد. این ترند درواقع نوعی ویدیوی آنلاین اســت که یک شخص حرفه‌ای در این زمینه، محصول را از بسته‌بندی خارج می‌کند و محتوای آن را به کاربر نشان می‌دهد. ویدیوی جعبه‌گشایی خیلی زود تبدیل به یک سبک ویدیویی جدید و پرطرفدار در میان خریداران در فصل تعطیلات شد و طبق اعلام گوگل بیش از ۲۰ میلیون جستجو در ســال ۲۰۱۴ برای واژه‌ی «Unboxing» گزارش شده اســت. بنابراین مدیر ارشد سابق بخش فناوری اپلیکیشن‌های Hulu و Flipboard شرکت جدیدی به نام Packagd راه‌اندازی کرد که بر اساس ترند محبوب و جدید یعنی ویدیوی جعبه‌گشایی فعالیت می‌کند. دیو راسنر، معاون ارشد بازاریابی شرکت Zefr، می‌گوید: «این ویدیوها پدیده‌ی بزرگی هستند و بسیاری از مردم از طریق مشاهده‌ی همین ویدیوها تصمیم می‌گیرند چه محصولی را خریداری کنند. سایت یوتیوب این روزها تبدیل به یکی از ابزارهای حیاتی برای خرید کردن شده اســت.» گوگل نیز با این ادعا موافق اســت و در یکی از نظرسنجی‌های مصرف‌کننده، گزارش داده اســت که ۶۲ نسبت مردمی که ویدیوی جعبه‌گشایی را مشاهده می‌کنند از آن‌ به‌عنوان وسیله‌ای برای تحقیقات پیش از خرید اســتفاده کرده‌اند.

98d476dd a401 4f5b b60d 09b04db0b46f ویدیوی جعبه گشایی؛ اساس کار یک اســتارتاپ جدید

آیا این اســتارتاپ می‌تواند سبک جدیدی از خرید را جا بیندازند؟

اریک فنگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این اســتارتاپ، می‌گوید: «چشم‌انداز ما در مورد اســتارتاپ Packagd حدود ۱۰ ســال اســت که تکامل پیدا کرده و ایده‌ی اولیه‌ی آن از تجارت بر اساس سرگرمی الهام گرفـــــته اســت. شبکه‌های تلویزیونی مانند QVC از این نوع تجارت اســتفاده کرده و درآمدهای میلیون دلاری داشته‌اند. اســتفاده از ویدیو برای هدایت یک تجارت مفهوم جدیدی نیست؛ اما اســتارتاپ Packagd شانس این را دارد که تجربه‌ی کاربران را به دنیای مصرف‌کنندگان تلفن همراه منتقل کند.»

فنگ و اعضای تیمش امیدوارند که بتوانند تجربه‌ی فطریقه محصولات از طریق پخش زنده‌ی کانال‌های تلویزیونی را برای موبایل فراهم کنند. آن‌ها برای این کار به افراد مجربی احتیاج دارند که بتوانند روزانه ۶ ساعت از طریق پخش زنده یک برنامه اجرا کنند و به‌وسیله‌ی چت زنده با بینندگان ارتباط و تبادل نظر داشته باشند. این اســتارتاپ قصد دارد تجربه‌ی خرید کردن از خانه را به یک وسیله‌ و نسل جدید منتقل کند. درواقع طریقه کار این اپلیکیشن به این صورت اســت که کاربران می‌توانند در هر جایی که هستند، پخش زنده‌ی مراسم جعبه‌گشایی را از طریق موبایل خود مشاهده و محصولات مورد نظر خود را از طریق همین اپلیکیشن خریداری کنند. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS در دسترس اســت. البته باید دید اســتقبال مردم از اپلیکیشنی که از این نوع محتوای ویدیویی اســتفاده می‌کند تا چه اندازه زیاد خواهد شد. این اســتارتاپ فعالیت‌ خودش را با سرمایه ۱.۵ میلیون دلاری از شرکتی به نام KPCB به دست آورد که فنگ در مالکیت آن با چند نفر شراکت داشت. اما به نظر می‌رسد افرادی که با این اپلیکیشن آشنایی دارند، موفقیت آن را باور کرده‌اند؛ زیرا این اســتارتاپ توانسته اســت ۶ میلیون دلار دیگر نیز سرمایه جذب کند. افرادی که روی این اســتارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، معتقدند که این اپلیکیشن می‌تواند آینده‌ی بسیار خوبی داشته باشد. Unboxed نام اولین اپلیکیشنی اســت که توسط Packagd منتشر شده اســت و صرفا روی ساخت ویدیوی جعبه‌گشایی محصولات مرتبط با تکنولوژی تمرکز می‌کند. فنگ اعلام کرده اســت که اگر ایده‌ی این اســتارتاپ با موفقیت روبه‌رو شود، قصد دارد اپلیکیشنی برای فطریقه محصولات آرایشی و اسباب‌بازی نیز در آینده راه‌اندازی کند.

90cbebc3 cde4 4e92 a945 053f41e6a357 ویدیوی جعبه گشایی؛ اساس کار یک اســتارتاپ جدید

موقعیت فعلی اپلیکیشن Unboxed

این روزها اکثر ویدیوهای جعبه‌گشایی توسط مصرف‌کنندگانی تولید می‌شوند که می‌خواهند تجربه‌ی باز کردن جعبه‌ی یک محصول و اســتفاده از آن را با دیگران شریک شوند. با این حال برندها نیز وارد این صنعت شده‌اند و ویدیوهایی از جعبه‌گشایی محصولات خود تولید می‌کنند. اســتارتاپ Packagd قصد دارد این نوع ویدیو را به یک پلت‌فرم منحصربه‌فرد برای مصرف‌کنندگان و برندها تبدیل کند. طریقه کار این اپلیکیشن به‌صورت زیر اســت:

  • این اپلیکیشن با مجری‌های مجرب همکاری می‌کند و یک برنامه‌ی زنده و طولانی مانند برنامه‌های تلویزیونی‌ را به‌صورت روزانه تولید می‌کند. آن‌ها محصولات جدید را جعبه‌گشایی و در مورد آن‌ها بحث می‌کنند‌ و از طریق چت زنده با مصرف‌کنندگان نیز در ارتباط هستند و با آن‌ها تبادل نظر می‌کنند. علاوه ‌بر این ویدیو ضبط می‌شود و کاربرانی که پخش زنده‌ی آن‌‌ را از دست داده‌اند، می‌توانند بعدا آن‌ را مشاهده کنند.
  • افراد سازنده‌ی ویدیوی جعبه‌گشایی می‌توانند از طریق این اپلیکیشن ویدیوی خود را بسازند و از همان فرم چت زنده و تعامل نظر با کاربران اســتفاده کنند.
  • شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی می‌توانند اسپانسر این ویدیو یا پخش‌ زنده شوند یا ویدیوی جعبه‌گشایی خودشان را تولید کنند.
  • این اپلیکیشن همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که محصولات نشان داده‌شده در ویدیو را از طریق همین اپلیکیشن خریداری کنند.

    f3da4fda ec56 4a74 922c a3739ebf56ce ویدیوی جعبه گشایی؛ اساس کار یک اســتارتاپ جدید

زمانی که صحبت از خریدن محصولات جدید به میان می‌آید، بسیاری از مردم و به‌خصوص جوان‌ترها به سمت محصولاتی جذب می‌شوند که افراد مشهور مورد اعتمادشان آن‌ها را تبلیغ کرده باشند. این موضوع روی دنیای تجارت تأثیر عمیقی خواهد گذاشت و هدف Packagd نیز این اســت که به همین سمت حرکت کند.

اما مصرف‌کنندگان تنها اشخاصی نیستند که از این اپلیکیشن موبایل منفعت می‌برند.

  • شرکت‌های تکنولوژی که محصولاتشان از طریق این اپلیکیشن فروخته می‌شود، مطمئنا بابت اســتفاده از طریقه جدید برای تبلیغات خود سود می‌برند.
  • کاربرانی که ویدیوی جعبه‌گشایی درست می‌کنند و در این کار حرفه‌ای هستند، بابت هر یک از محصولاتی که در برنامه‌های آن‌ها فروخته می‌شود، نسبتی به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند.
  • کاربرانی که این ویدیوها را تماشا می‌کنند علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی در مورد محصولات به دست می‌آورند، امتیازاتی به آن‌ها داده می‌شود که می‌توانند در خرید‌های بعدی خود از این اپلیکیشن از تخفیف بهره‌مند شوند.
  • اســتارتاپ Packagd نیز از طریق اسپانسر شدن شرکت‌های تکنولوژی سود می‌برد.

یکی دیگر از عواملی که باعث قدرتمند شدن این اپلیکیشن شده، این اســت که توانسته همکاری خوبی با دیگر شرکت‌ها داشته باشد. به‌عنوان مثال Best Buy یک خرده‌فطریقهی آنلاین اســت که محصولات فروخته‌شده را تأمین می‌کند و Apple Pay نیز امکان پرداخت پول تنها با یک کلیک از طریق همین اپلیکیشن را مهیا کرده اســت.

605c058f d553 4e74 a3df 9ec4377fc9f5 ویدیوی جعبه گشایی؛ اساس کار یک اســتارتاپ جدید

آینده‌ی ویدیوی جعبه‌گشایی چگونه خواهد بود؟

فنگ و دیگر اعضای تیمش در Packagd اولین افرادی هستند که روی این مدل ویدیوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که دور از انتظار هم نبوده ‌اســت. مطمئنا حاصل همکاری یک اپلیکیشن خبرخوان مانند Flipboard و یک سرویس پخش ویدیوهای تبلیغاتی مانند Hulu، ارائه‌ی ایده‌ی اســتارتاپ Packagd خواهد شد. به عبارت دیگر این روزها سرعت رشد ویدیوی زنده در حال افزایش اســت و به نظر می‌رسد که اکنون بهترین زمان برای تولید این سبک محتوا و تأمین خواســته‌های مصرف‌کنندگان اســت.

فنگ در مقاله‌ای که از او در یک روزنامه به چاپ رسیده، گفته اســت: «مردم این روزها کمتر برای خرید کردن پشت ویترین مغازه‌ها می‌روند یا با دوستانشان برای خرید برنامه‌ریزی می‌کنند. شرکت آمازون به‌طور بی‌وقفه در حال کاهش دادن مراحل خرید و آسان کردن آن اســت. ما می‌خواهیم لذت کشف کردن را به مردم بدهیم. مطمئنا مهیا کردن کالاهای مورد نظر کاربران و تسهیل خرید آن‌ها بخشی بزرگی از هدف ما اســت. ما از سازندگان ویدیوی جعبه‌گشایی نمی‌خواهیم که ویدیوی جدید بسازند یا اینکه پلت‌فرم ما را بپذیرند، ما فقط می‌خواهیم از این طریق سبک جدیدی از خرید کردن را ارائه دهیم و تجربه‌ی جدیدی برای کاربران فراهم کنیم.»

جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی

نوشته ویدیوی جعبه گشایی؛ اساس کار یک اســتارتاپ جدید اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

مشخصات

مطالب پیشنهادی ما